13 i 14 marca uczniowie klas I – V wzięli udział w warsztatach o zdrowym odżywianiu, które miały charakter teoretyczno-praktyczny. W trakcie tych spotkań, uczniowie mieli okazję zapoznać się zarówno z podstawową wiedzą teoretyczną na temat właściwego odżywiania się, jak i praktycznie zastosować zdobytą wiedzę. Podczas pierwszej części warsztatów, pani dietetyk przeprowadziła prezentację, w której omawiała różne aspekty zdrowego żywienia. Jednym z kluczowych tematów było przeanalizowanie tzw. „zdrowego talerza” czyli inaczej piramidy żywieniowej. Uczniowie dowiedzieli się, ile cukru zawierają popularne napoje i jakie mogą być konsekwencje nadmiernego spożywania cukrów. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w przekazie wiedzy, zadając pytania i wyrażając swoje opinie.Po części teoretycznej przyszedł czas na część praktyczną. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, które miały za zadanie przygotować zdrowe przekąski. W ramach warsztatów, uczniowie stworzyli koktajl warzywno-owocowy oraz twarożek kanapkowy. Podczas przygotowywania przekąsek, prowadząca udzielała dzieciom wskazówek dotyczących wyboru oraz odpowiedniego przygotowania składników. Całość warsztatów została zakończona degustacją przygotowanych przez uczniów przekąsek. W trakcie degustacji, wszyscy mieli okazję ocenić smak oraz zdrowotne walory przygotowanych potraw. Każda klasa otrzymała również zestaw do zakładania ogródka klasowego. W skład zestawu wchodziły pojemniczki do sadzenia warzyw i owoców. Dzięki temu, uczniowie będą mieli możliwość samodzielnie dbać o swoje rośliny i obserwować ich wzrost i rozwój.
Warsztaty zostały sfinansowane z „Programu dla szkół” i realizowane przez firmę Dietmedical na zlecenie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Warsztaty o zdrowym odżywianiu okazały się nie tylko cennym źródłem wiedzy, ale również doskonałą okazją do praktycznego zastosowania zdobytą wiedzę. Uczestnictwo w tych warsztatach pozwoliło uczniom nie tylko lepiej zrozumieć, jak dbać o swoje zdrowie poprzez zdrowe odżywianie, ale również zachęciło ich do podejmowania samodzielnych działań w tej dziedzinie.