Nasza szkoła przyłączyła się do obchodów Europejskiego Dnia Języków Obcych. Cały tydzień czyli od 25.09-29.09 przygotowywaliśmy się do świętowania na różne sposoby. Klasy V i VII wzięły udział w tygodniowym Week Challenge. Uczniowie otrzymali od nauczyciela specjalnie przygotowane karty do zaliczania poszczególnych wyzwań. Codziennie musieli meldować wykonanie zadania związanego właśnie z językiem angielskim, otrzymując specjalne pieczątki. Wszystkich zadań było 7 i tylko ci najwytrwalsi i ze wszystkimi zaliczonymi zdaniami otrzymali upominek.
Zadanie 1 – ustaw w telefonie język angielski zamiast polskiego – okazało się, że używanie telefonu z poleceniami w języku angielskim nie jest wcale trudne!
Zadanie 2 – wyszukaj 3 produkty na których widać angielskie słowa – uczniowie do tej pory nie byli świadomi, że język angielski jest wszędzie, że otacza nas, a znalezienie produktów z angielskimi słowami nie było wcale trudne!
Zadanie 3 - rozwiąż quiz Kahoot z wiedzy o Wielkiej Brytanii – wszyscy rozwiązujący test zgodnie stwierdzili, że wiele się dowiedzieli na temat Wielkiej Brytanii
Zadanie 4 – zrób zdjęcie z flagą Wielkiej Brytanii – uczniowie od dziś wiedzą jak wygląda taka flaga!
Zadanie 5 - stwórz notatkę graficzną związaną z działem I w podręczniku - wspaniale przedstawili trudne zagadnienia gramatyczne w kolorowy i kreatywny sposób
Zadanie 6 – przygotuj chmurę słowną z wyrazami z działu I – utrwaliliśmy słownictwo z naszego podręcznika!
Zadanie 7 – naucz się rymowanki lub piosenki po angielsku – było wiele piosenek, a jeszcze więcej rymowanek wyszukanych w Internecie. Uczniowie pięknie recytowali!
Oto zwycięzcy Week Challenge
We wtorek, 26 września uczniowie klas V, VI i VII dyskutowali na temat zalet uczenia się języków obcych, a następnie wykonali na lekcjach języka niemieckiego plakat – reklamę – „Dlaczego warto uczyć się języków obcych?”. Na plakatach przedstawiających korzyści płynące z nauki języków obcych, uczniowie umieścili również flagi różnych państw oraz podstawowe zwroty w obcych językach. Na lekcjach słuchaliśmy również piosenek w różnych językach, co umiliło przygotowywanie plakatów, które zostały następnie zawieszone na korytarzu szkolnym.
/S.Musiałek, M.Żyła/